Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Jaroszowiec. Chcieli mieć internet. Mają router bez zasięgu

Redakcja
Katarzyna Ponikowska
Mieszkańcy Jaroszowca kupili laptopa z routerem, żeby mieć stały dostęp do internetu. Niestety, o tym, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu sprzedawca poinformował klientów po zakupie.

Autor: Katarzyna Ponikowska

[zaj_kat]Laptop, który Anna i Zdzisław Soleccy kupili 11 stycznia, nadal stoi w mieszkaniu nieużywany. Okazało się, że firma Play, z którą podpisali umowę na dostarczanie internetu, nie ma w ich miejscowości zasięgu. Mimo to państwo Soleccy nie mogą sprzętu oddać. Przez najbliższe trzy lata będą spłacać sprzęt, który jest im w takiej sytuacji niepotrzebny. - To jest nie w porządku! Wiedzieli, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu i nikt nas o tym nie poinformował - ubolewa pani Anna.

Będą spłacać trzy lata
Państwo Soleccy już od jakiegoś czasu myśleli o tym, że przydałby się dostęp do internetu. Postanowili więc skorzystać z promocji firmy Play i zakupić laptop z gratisowym routerem i telefonem. - W trakcie zakupu w salonie w Olkuszu mówiliśmy, że potrzebujemy korzystać z internetu w domu. Sprzedawczyni wiedziała dokładnie, jaki mamy adres - mówi pani Anna. - Zaznaczyliśmy też, że chcemy laptopa z systemem Windows 8.1. Wiem, że z systemem 8.0 są problemy - dodaje mąż pani Anny, Zdzisław.

Kiedy Soleccy ze sprzętem wrócili do domu okazało się, że w ich mieszkaniu nie ma zasięgu. Pojechali więc sprawdzić, czy u córki w mieszkaniu będzie lepiej. Niestety, tam też nie działał. Dodatkowo, okazało się, że laptop jest wyposażony w system Windows 8.0, a nie jak prosili klienci Windows 8.1.

Państwo Soleccy postanowili zwrócić sprzęt. Pojechali ponownie do salonu w Olkuszu. - Wtedy kierowniczka salonu przyznała, że w Jaroszowcu nie ma zasięgu. Tylko dlaczego po zakupie a nie przed? - dziwi się pani Anna. - Powiedziała, że sprzętu nie przyjmie i zarzuciła nam dodatkowo, że laptop był używany. A jak mieliśmy sprawdzić czy działa bez używania? - dziwi się nasza rozmówczyni.

Państwo Soleccy skierowali do działu reklamacji Play prośbę o możliwość odstąpienia od umowy z powodu braku zasięgu. - Odmówili. Zagrozili jednocześnie, że zerwanie umowy wiąże się z naliczeniem kary - mówi pan Zdzisław. Razem z żoną liczyli na „ludzkie” załatwienie tematu, niestety teraz nie mają już pomysłów, co mogliby jeszcze zrobić. - Sprzęt będziemy spłacać przez trzy lata. Co miesiąc 120 zł. Tymczasem laptop stoi zapakowany w pudle. Tak nie powinno być - denerwuje się pani Anna.

Na niekorzyść klienta
Jolanta Banyś, Powiatowy Rzecznik Konsumentów w Olkuszu poinformała nas, że pod względem prawnym firmie Play nie można nic zarzucić. - Internet mobilny ma to do siebie, że nie wszędzie działa tak samo. Mogą być miejsca, gdzie nie ma zasięgu. Dostawca internetu nie ponosi za to odpowiedzialności - wyjaśnia rzecznik Banyś. Chodzi o to, że internet mobilny nie jest przypisany do konkretnego miejsca.

- Sprzęt zakupiony w sklepie stacjonarnym nie podlega również zwrotowi. Co innego, gdyby był zkupiony poza lokalem na odległość np. przez internet. Wtedy można odstąpić od umowy w w terminie 14 dni wysyłając na adres sklepu stosowne oświadczenie. Dla celów dowodowych najlepiej listem poleconym.

Jolanta Banyś przyznaje, że często umowy skonstruowane są na niekorzyść klienta. Zanim więc podpiszemy jakąkolwiek umowę, należy ją dokładnie przeczytać, pozostawiając sobie jeden komplet podpisanych dokumentów.

- Można się w tym przypadku powołać na dobre praktyki handlowe. Zwrócić się do firmy z pismem i wyjaśnić, że klienci zostali wprowadzeni w błąd, że chcieli mieć internet w konkretnym miejscu, a nie mają go i laptop jest im w tym momencie niepotrzebny. Jednak tylko od dobrej woli firmy zależy, czy taką reklamację uwzględni- wyjaśnia olkuski rzecznik konsumentów. Niestety, takie pismo w przypadku państwa Soleckich nie pomogło.

„Gazeta Krakowska” poprosiła firmę Play o komentarz zaistniałej sytuacji. Niestety, na razie nie otrzymaliśmy żadnej odpowiedzi.

Gdzie po pomoc?
Jeśli mamy wątpliwości, czy transakcja, w której braliśmy udział przebiegła zgodnie z planem, możemy zwrócić się po poradę do rzecznika konsumentów.
* Jolanta Banyś, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Olkuszu, ul. Mickiewicza 2, pokój nr 16 (niski parter), tel. 32 647 87 76, 32 647 08 41, [email protected].
* Bernadeta Dereszowska, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Chrzanowie, ul. Grzybowskiego 7a, pokój 13, tel. 32 712 10 14, 32 712 10 16, [email protected].
* Marek Wieroński, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Wadowicach. ul. Batorego 2, tel. 33 873 42 40, 33 873 42 00.
* Joanna Maciąga, Biuro Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Oświęcimiu, tel. 33 844 97 33, [email protected].
* Pomocą służy też Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W razie problemów można pisać na: [email protected]. Strona: www.uokik.gov.pl.

emisja bez ograniczeń wiekowychnarkotyki
Wideo

Strefa Biznesu: Czterodniowy tydzień pracy w tej kadencji Sejmu

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na olkusz.naszemiasto.pl Nasze Miasto