Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie

Redakcja
Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie
Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie materiały prasowe
Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie. Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie po raz trzeci podjęła się roli reprezentanta grupy konsumentów zdecydowanych dochodzić roszczeń w postępowaniu grupowym. W Sądzie Okręgowym w Warszawie złożony został pozew zbiorowy przeciwko AEGON TU na Życie SA.

Miejski rzecznik konsumentów w Warszawie

Reprezentowana przez rzecznika grupa 168 konsumentów domaga się od ubezpieczyciela zwrotu opłat likwidacyjnych pobranych z ich rachunków.

Każdego z konsumentów tworzących grupę łączyła z AEGON TU na Życie SA umowa ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym. Po zerwaniu polisy przez klienta przed czasem ubezpieczyciel potrącił ze środków zgromadzonych na rachunkach konsumentów znaczące kwoty tytułem opłaty likwidacyjnej.

Zdaniem rzecznika, jako reprezentanta konsumentów, działanie to było bezpodstawne. Postanowienia stworzonych przez AEGON wzorców ogólnych warunków umów i powiązanych z nimi dokumentów w zakresie pobierania i wysokości opłat likwidacyjnych zostały uznane przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów za niedozwolone. Tym samym klauzule te nie wiążą konsumentów, a co za tym idzie - pobranie opłat likwidacyjnych było świadczeniem nienależnym. Zwrotu tego świadczenia żądają konsumenci, a swoich roszczeń zamierzają dochodzić w postępowaniu grupowym.

Miejski rzecznik konsumentów zawarła umowę z wybraną przez konsumentów do prowadzenia postępowania kancelarią i udzieliła pełnomocnictwa radcom prawnym. - Grupa konsumentów nie jest zamknięta, do pozwu zbiorowego mogą w dalszym ciągu przystąpić klienci, którym potrącone zostały opłaty likwidacyjne z rachunków ich polis - mówi Małgorzata Rothert, miejski rzecznik konsumentów. Pytania w tej sprawie można wysyłać na adres [email protected]. Więcej na www.przywiazanidopolisy.pl.

Do zadań miejskiego rzecznika konsumentów należy przede wszystkim bezpłatne poradnictwo prawne, podejmowanie w imieniu i na rzecz konsumentów interwencji, pomoc w kierowaniu spraw na drogę sądową oraz w ich prowadzeniu, podejmowanie z urzędu działań zapobiegających naruszeniom praw i interesów konsumentów oraz ich bezpieczeństwa. W 2012 r. z porad rzecznika skorzystało 28 tys. warszawiaków.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na warszawa.naszemiasto.pl Nasze Miasto