Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Najczęściej o zakupie mieszkania decydują kobiety

Portal nieruchomości domy.pl
Polskapresse
Choć zakup mieszkania to zwykle decyzja wspólna, podejmowana w rodzinnym gronie, to jednak samym poszukiwaniem najlepszej oferty najczęściej zajmują się kobiety – wynika z najnowszego badania portalu nieruchomości domy.pl. Spośród osób zapoznających się ze szczegółowymi danymi lokali wystawionych do sprzedaży w portalu blisko 2/3 stanowią przedstawicielki płci pięknej.

Jak wskazują wyniki najnowszego badania przeprowadzonego wśród użytkowników portalu nieruchomości domy.pl aż 65 proc. osób zainteresowanych ofertami sprzedaży mieszkań to kobiety. Panowie pozostają w zdecydowanej mniejszości – tylko 35 proc. obecnie poszukujących to mężczyźni.

Czytaj także: Co czwarty nabywca dwupokojowego mieszkania to singiel

Panie mają największy udział w grupie popytowej na mieszkania 2-pokojowe (67 proc.), czyli lokale, które niezmiennie cieszą się największym zainteresowaniem potencjalnych klientów (40,6 proc. popytu). W drugim pod względem popularności segmencie, czyli wśród zainteresowanych lokalami 3-pokojowymi (37,6 proc. popytu) przewaga pań jest nieznacznie mniejsza – stanowią 64 proc. klientów.

Panowie mają największy, 3-procentowy udział wśród klientów na mieszkania duże – liczące 5 i więcej pokoi. Jednak w skali całego rynku jest to liczebnie najmniejsza grupa – odpowiada za 3 proc. całkowitego popytu na mieszkania.

Wyniki badania portalu domy.pl potwierdzają, że proces wyboru „rodzinnego gniazdka” (choć trzeba pamiętać, że wśród badanych były także singielki) jest domeną kobiet. To one w pierwszej kolejności dokonują selekcji ofert i decydują, które warto obejrzeć.

Uzyskane z badania dane to cenna wskazówka dla osób odpowiedzialnych za promocję i sprzedaż mieszkań. Zarówno prywatni właściciele jak i pracownicy działów marketingu czy sprzedaży w biurach nieruchomości i firmach deweloperskich powinni uwzględniać to, że odbiorcami przekazu reklamowego, w tym przede wszystkim zdjęć i opisów, a także osobami decyzyjnymi w kwestii zakupu (choć niekoniecznie finansującymi) są kobiety.

Czytaj też: Chcesz sprzedać mieszkanie - zadbaj o dobry opis oferty

Na to warto zwrócić uwagę kierując ogłoszenie o sprzedaży mieszkania do kobiet:

Zdjęcia – dobrej jakości, ukazujące wizualne walory mieszkania, czystość i porządek w nim panujące (zwłaszcza w kuchni i łazience), przywołujące na myśl ciepło domowego ogniska.

Opis – bardzo obrazowy, poprawny stylistycznie, bez błędów ortograficznych, podkreślający atuty mieszkania szczególnie istotne dla kobiet, m.in. dotyczące jego estetyki, praktyczności kuchni i cech związanych z macierzyństwem (pokój dla dziecka, bliskość żłobka, przedszkola, placu zabaw, etc.).

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Michał Pietrzak - Niedźwiedź włamał się po smalec w Dol. Strążyskiej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dolnoslaskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto