Pomysł wspólnej promocji zrodził się w gminie Rajcza.
- Jest u nas grupa młodych ludzi, którzy działają w tej dziedzinie - mówi Kazimierz Fujak, wójt gminy Rajcza, który poparł pomysł. - Uznaliśmy, że promowanie ma sens jedynie wówczas, jeżeli będziemy robić to razem. Każda z gmin ma jakieś atrakcje i atuty, łącząc je możemy przedstawić produkt, który zainteresuje większą grupę potencjalnych odbiorców - dodaj Kazimierz Fujak. Gmina Rajcza jest liderem projektu i to ona wzięła na siebie realizację znacznej jego części. - Ze względu na położenie czujemy się liderem, będąc w centrum pogranicza polsko-słowackiego - tłumaczy włodarz.
Poza gminą Rajcza do projektu po polskiej stronie postanowiły przystąpić także gminy Milówka, Radziechowy-Wieprz, Ujsoły, Węgierska Górka. W rezultacie ma powstać marka lokalna, która będzie podkreślać na zewnątrz bogactwo kulturalne i naturalne Żywiecczyzny.
- Nie zależy nam na tym, aby rozbudowywać infrastrukturę, ale ściągnąć tych ludzi, którzy szukają spokoju i odpoczynku - mówi Szymon Waluś, jeden z inicjatorów projektu. - Przez najbliższy rok będziemy kręcić filmy promocyjne, fotografować najciekawsze wydarzenia, wszystko to ciekawie opiszemy i puścimy w media - zdradza plany Szymon Waluś.
Aby jak najlepiej przygotować się do realizacji projektu, jego inicjatorzy zachęcają m.in. do wypełnienia ankiety na temat turystyki na pograniczy polsko-słowackim, której wyniki mają pomóc w stworzeniu odpowiedniej strategii. W planach są także spotkania i warsztaty (problem - jak mówią inicjatorzy projektu - jest to, że wielu mieszkańców cały czas nie docenia walorów regionu, w którym mieszka).
- Największym wyzwaniem tego projektu jest właśnie praca z ludźmi, by uświadomić im, że tak naprawdę wszystkim nam zależy na zrównoważonym rozwoju, a łącząc siły możemy osiągnąć o wiele więcej. To, czy inicjatywa przyniesie trwałe promocyjne skutki, zależy więc nie od wysokości budżetu reklamowego w projekcie, ale przede wszystkim od tego, czy uda nam się wypracować i utrzymać skuteczne metody współpracy pomiędzy różnymi grupami społecznymi - nie ma wątpliwości Katarzyna Khanna , szefowa agencji marketingowej REFOCUS, która została wybrana do stworzenia strategii promocji powstającej marki terytorialnej oraz do prowadzenia promocji w trakcie trwania projektu.
A w to, że projekt jest początkiem wspólnych działań wierzą także Kazimierz Fujak i Szymon Waluś.
- Kluczem jest to, aby być widocznym na zewnątrz i zintegrowanymi wewnętrznie - podkreśla ten ostatni.
9 ulubionych miejsc kleszczy w ciele
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?