10 wskazówek dla osób poszukujących pracy. Sprawdź, na co patrzą rekruterzy
Wpisz słowa kluczowe w polu „Umiejętności i adnotacje”
Jedną z ważniejszych sekcji na LinkedIn jest ta dotycząca umiejętności (ang. Skills & Endorsements). Należy wpisać w niej takie frazy, które najlepiej obrazują obszar, w jakim chcesz pracować. Im więcej umiejętności dodasz, tym lepiej, ponieważ w ten sposób zwiększysz swoją widoczność w wynikach wyszukiwania LinkedIn. Właśnie po tych frazach rekruterzy wyszukują potencjalnych kandydatów do pracy. Następnym krokiem są prośby o słowa poparcia (ang. endorsements). Osoby z twoich kontaktów na LinkedIn mogą zaświadczyć, że autentycznie posiadasz deklarowane umiejętności - przy każdej umiejętności wyświetli się liczba mówiąca o tym, ile osób potwierdza dany „skil”. Poświadczenie twoich umiejętności przez znajomych uwiarygodni twoją osobę. Za rekomendacje możesz odwdzięczyć się dokładnie tym samym. LinkedIn umożliwia każdemu użytkownikowi dodanie 50 fraz kluczowych opisujących posiadane umiejętności.