Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Auta do 35 tys. zł

Redakcja
Na każdą kieszeń Za sumę do 35 tys. zł możemy kupić zarówno auto z klasy A, jak i kilka modeli segmentu B. Oferta jest bogata, a możliwości małych samochodów całkiem spore.

Na każdą kieszeń
Za sumę do 35 tys. zł możemy kupić zarówno auto z klasy A, jak i kilka modeli segmentu B. Oferta jest bogata, a możliwości małych samochodów całkiem spore.

Najtańsze nowe auto na rynku to Fiat Seicento. Posiadaczem tego, już dość wiekowego modelu, możemy zostać dysponując sumą niecałych 24 tys. złotych. Zaraz za modelem włoskiego koncernu plasuje się Dacia Logan i Hyundai Atos – ceny poniżej 29 tys. Wybór jest jednak dużo większy. Oferta aut do 35 tys. to kilkanaście modeli różnych producentów.
- Auta najmniejsze trafiają zwykle do osób, które poruszają się przede wszystkim po mieście i dla których ważne są niskie koszty eksploatacji – mówi Robert Dejk, z gdańskiego salonu Fiat AutoPlus. – Czasem jest to pierwsze auto dla młodych ludzi, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z motoryzacją. Bywa też, że modele z tego segmentu kupowane są jako drugi lub nawet trzeci samochód w rodzinie.
Popularna Panda
Zdecydowanym liderem w segmencie aut najmniejszych jest Fiat Panda. Auto ujmuje zgrabną sylwetką i dobrą dynamiką jazdy. Wysokie nadwozie sprawia, że nie brakuje miejsca nad głową, nawet, gdy nie należy się do najmniejszych. Panda oferuje też stosunkowo wygodne warunki podróży pasażerom zajmującym tylne siedzenia. Bagażnik Fiata jest jednym z większych w swojej klasie - prawie o 70 l większy niż w Citroenie C1 i o 51 l niż w konkurencyjnym Kia Picanto. Mniej zachwyca zużycie paliwa – najmniejszy, 54-konny silnik potrzebuje na przejechanie 100 km średnio blisko 6 litrów benzyny.
Dużą popularnością wśród polskich kierowców cieszą się także spokrewnione ze sobą Dacia Logan i Renault Thalia. Ich podstawowym atutem jest cena – za samochód segmentu B zapłacimy, jak za samochody najmniejsze. Oba oferują pokaźną przestrzeń w środku, pojemny bagażnik i co najważniejsze, całkiem spory silnik. Logan dostępny jest także w wersji kombi. Ta wersja nadwoziowa czyni z niego prawdziwy samochód użytkowy i to za niewiele ponad 34 tys. zł.
Kupując tanie auto nie jesteśmy na szczęście skazani na zupełny brak wyposażenia. Obecnie żaden producent nie ma w ofercie zupełnego „golasa”. Wszystkie produkowane samochody, również te najmniejsze, muszą posiadać system ABS. Większość modeli ma także w wersji standardowej poduszkę powietrzną kierowcy oraz immobiliser. Auta w cenie zbliżonej do 35 tys. wyposażone są już często w dwie poduszki i regulowaną wysokość kierownicy, niektóre w czujniki parkowania lub dzieloną tylną kanapę. Za klimatyzację lub radio musimy niestety dopłacić osobno (chlubnym wyjątkiem jest Chevrolet Aveo).
Intrygujące trojaczki
Dysponując sumą 35 tysięcy możemy również liczyć na samochód o rzucającej się w oczy, ciekawej stylistyce. Uwagę szczególnie zwracają tzw. „trojaczki” – Toyota Aygo, Citroen C1 i Peugeot 107. Samochody te, będące efektem współpracy koncernu PSA i Toyoty, powstają w czeskim Kolinie w specjalnie zbudowanej dla tego celu fabryce “Toyota Peugeot CitroĎn Automobile” (TPCA). Podobieństwo między „trojaczkami” widoczne jest na pierwszy rzut oka – auta różnią się w zasadzie tylko drobnymi szczegółami i innym logo na przedzie maski.
- Model 107 to samochód, który ładnie się prezentuje, jest wygodny, elegancki i przede wszystkim bardzo oszczędny - wyjaśnia Stefan Kita z autoryzowanego salonu Peugeot JD Kulej w Gdyni. – Świetnie nadaje się do codziennej jazdy w mieście oraz na krótkie wypady weekendowe.
„Trojaczki”, jak na swój segment, oferują awangardowe, odważne wnętrze. Pomimo małych rozmiarów ergonomia jest doskonała, a dostęp do ważniejszych przełączników bez zarzutu.
- Klienci odbywający jazdę próbną Toyotą Aygo są zaskoczeni zwinnością tego autka – mówi Diana Giedrys z autoryzowanego salonu Toyota Anro Trade w Chwaszczynie. – Samochód prowadzi się wyśmienicie, jest dynamiczny i bardzo skrętny. Pomimo małych rozmiarów potrafi na skrzyżowaniu pozostawić w tyle wiele aut wyższej klasy.
Do walki o klientów segmentu A włączył się także Volkswagen proponując model Fox. Auto, powstałe na płycie podłogowej Polo oferuje przyzwoite właściwości jezdne, a najsłabsza trzycylindrowa jednostka 1.2/55 KM choć dość głośna, radzi sobie wystarczająco dobrze podczas jazdy w mieście. W podstawowej wersji nie przewidziano wspomagania układu kierowniczego, ale w praktyce nie odczuwa się jego braku. Niewielkie autko mieści cztery osoby. Producent podkreśla, że Fox spełnia wszelkie standardy w zakresie bezpieczeństwa, jakości i niezawodności.
Poważnym konkurentem dla Volkswagena i Fiata Pandy jest Kia Picanto. Nowoczesna, przyjazna stylistyka koreańskiego auta trafia zwłaszcza do młodszych klientów. Auto pomimo niewielkich rozmiarów jest niezwykle praktyczne – dostępna w standardzie asymetrycznie dzielona kanapa umożliwia załadunek większych bagaży, nie zabrakło też kilku pomysłowych schowków. Najmniejszy model Kia nie zachwyca dynamiką (osiągnięcie „setki” zabiera mu ponad 15 sek.), godne uwagi jest jednak niskie zużycie paliwa.
Nie zawsze ładne
Decydując się na kupno samochodu z najniższego segmentu cenowego musimy w większości przypadków pogodzić się z rozwiązaniami, które nie będą budzić naszego zachwytu. Chodzi tu przede wszystkim o jakość wykończenia wnętrz. Z małymi wyjątkami, najtańsze auta straszą plastikami marnej jakości, ponurą tapicerką, słabym wytłumieniem kabiny. Nieco lepiej jest w modelach zbliżających się do pułapu 35 tys. zł, choć nie jest to regułą. Trudno jednak spodziewać się ekskluzywnych rozwiązań w autach tej klasy, zwłaszcza że w niektórych modelach sporo droższych wcale nie jest lepiej.
Mając ograniczoną sumę do wydania na samochód stajemy przed dylematem, czy lepiej kupić auto nowe z salonu, ale z najniższego segmentu, czy może lepiej zdecydować się na auto wyższej klasy, ale używane. Spór ten niestety nie da się definitywnie rozstrzygnąć, sporo zależy od tego, do czego samochód będzie używany i co jest dla nas ważne podczas jego eksploatacji. Auto z salonu ma sporo plusów – kilkuletnią gwarancję, brak konieczności dokonywania częstych przeglądów, czasem preferencyjne pakiety ubezpieczeń. Skończyły się też już czasy, gdy najmniejsze auta zasługiwały na miano „toczydeł”. Obecnie są to nowoczesne pojazdy ze stosunkowo dynamicznymi silnikami, dość pokaźnymi wnętrzami i oferujące wysoki poziom bezpieczeństwa. Jeżeli więc potrzebujemy samochodu do codziennej miejskiej eksploatacji, kupno nowego auta z segmentu A może być rozsądnym wyborem.
Michał Głombiowski

SAMOCHODY NOWE DO 35 TYS. ZŁ
Model Cena Wyposażenie
Chevrolet Spark 0.8 29 790 zł immobiliser, poduszka powietrzna kierowcy
Chevrolet Aveo 1.2 33 500 immobiliser, radioodtwarzacz CD, regulowana wysokość kierownicy, poduszka powietrzna kierowcy
Citroen C1 1.0 31 550 zł poduszki powietrzne kierowcy i pasażera
Dacia Logan 1.4 28 850 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser
Dacia Logan MCV (kombi) 1.4 34 150 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser
Fiat Seicento 1.1 23 800 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser
Fiat Panda 1.1 29 990 zł poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser
Fiat Albea 1.4 31 500 zł poduszka powietrzna kierowcy, centralny zamek, immobiliser, regulowana wysokość kierownicy
Ford Fiesta 1.3 33 500 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser, wspomaganie kierownicy
Hyundai Atos 1.1 28 900 zł poduszka powietrzna kierowcy, dzielona kanapa
Hyundai Getz 1.1 33 900 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser, czujniki parkowania
Kia Picanto 1.0 32 590 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser, czujnik parkowania, dzielona kanapa
Opel Agila 1.0 33 650 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser,, dzielona kanapa
Peugeot 107 1.0 31 800 zł poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser,
Renault Thalia 1.2 32 950 zł* poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser
Renault Clio 1.2 33 630 zł* poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, centralny zamek, regulowana wysokość kierownicy
Skoda Fabia 1.2 34 690 zł poduszka powietrzna kierowcy, immobiliser, czujniki parkowania
Toyota Aygo 1.0 33 700 zł poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser, regulowana wysokość kierownicy, wspomaganie kierownicy
VW Fox 1.2 33 940 zł poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser,
VW Polo 1.2 33 540 zł poduszka powietrzna kierowcy i pasażera, immobiliser, regulowana wysokość i kąt kierownicy, wspomaganie kierownicy
* - cena promocyjna

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pomorskie.naszemiasto.pl Nasze Miasto