Bilety długookresowe w aplikacji mPay - odpowiedź na awarię ŚKUP
W jednym z komunikatów po awarii systemu ŚKUP, Zarząd Transportu Metropolitalnego informował, że aplikacje zewnętrzne takie, jak SkyCash, mPay, moBilet, zBiletem.pl czy JakDojade dają pasażerom możliwość kupna biletu jednorazowego. 15 lutego operator mPay wprowadził w aplikacji możliwość zakupu biletów długoterminowych.
- Za pośrednictwem aplikacji będzie można zakupić wszystkie bilety długookresowe, w tym imienne (spersonalizowane) oraz na okaziciela. Jest to odpowiedź na potrzeby pasażerów, którzy w związku z awarią systemu centralnego ŚKUP, mogą mieć problemy ze swobodnym podróżowaniem – informuje Sandra Olechnowicz, mPay S.A.
ZTM informuje, że za pośrednictwem aplikacji można kupić bilety tygodniowe („Sieć 7”), miesięczne („Miasto 30”, „2 Miasta 30”, „Sieć 30” i „Sieć 30 Okaziciel”), kwartalne („Miasto 90”, „2 Miasta 90”, „Sieć 90”), a nawet półroczne („Sieć 180”). Aplikacja pozwala na kupno biletów zarówno normalnych, jak i ulgowych. Jak długo to rozwiązanie będzie działać?
- Porozumienie ZTM z operatorem aplikacji mPay w zakresie tymczasowej sprzedaży biletów długookresowych ma obowiązywać co najmniej do czasu zakończenia awarii – informuje ZTM.
Aplikacja mPay jest darmowa i działa w wielu polskich miastach, nie tylko na terenie aglomeracji śląskiej. Co istotne dla pasażerów, cena biletu kupionego za pośrednictwem aplikacji jest taka sama, jak biletu dostępnego w tradycyjnych punktach sprzedaży. By móc korzystać z aplikacji należy się zarejestrować i zasilić swoją elektroniczną portmonetkę np. przelewem.
- Do aplikacji można też podłączyć kartę płatniczą, co pozwala uniknąć konieczności pamiętania o regularnych zasileniach konta – wyjaśnia Sandra Olechnowicz.
Dodaje, że kupno biletu w aplikacji trwa zaledwie kilka sekund, a transakcji można dokonać bezpośrednio przed wejściem do pojazdu. Bilet pojawi się w zakładce „Moje Bilety” od razu po zatwierdzeniu płatności. Usługa jest dostępna całodobowo.
ŚKUP – trwa usuwanie awarii
Jak 14 lutego podało biuro prasowe Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii, specjaliści zajmujący się odtwarzaniem systemów informatycznych oraz cyberbezpieczeństwem pracują bez przerwy, by usunąć skutki awarii i przywrócić działanie systemu ŚKUP.
Łukasz Zych, rzecznik prasowy GZM informował, że udało się odtworzyć wszystkie bazy danych, a usuwanie awarii wchodzi w krytyczny moment, który pozwoli określić, kiedy dokładnie system zostanie ponownie uruchomiony. Powinno to nastąpić jeszcze w tym tygodniu.
Przypomnijmy, do awarii systemu Śląskiej Karty Usług Publicznych doszło w nocy z 7 na 8 lutego. W wyniku awarii przestały działać kasowniki w czytnikach kart znajdujących się w pojazdach, portal internetowy, aplikacja Mobilny ŚKUP, a także System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Jak poinformowało biuro prasowe GZM, przyczyną było celowe działanie osób trzecich – system ŚKUP padł ofiarą ataku hakerskiego.
- Nic nie wskazuje na to, aby mogło dojść do wycieku danych pasażerów, niemniej zgłoszenie o przeprowadzenie niezależnych wyjaśnień zostało przekazane do odpowiednich służb – zapewnia Łukasz Zych.
Zobacz także
- Nie działają latarnie na ruchliwej drodze w Rudzie Śląskiej – o wypadek bardzo łatwo
- Dzień Kota w Gliwicach. Przygarnij czworonożnego przyjaciela, będzie czekał w Forum
- Elektrownia wiatrowa w każdym domu. Politechnika pokazuje nowoczesne urządzenie
- Gliwicka Giełda Płytowa w Mrowisku. Na wydarzenie zjadą sprzedawcy z całej Polski
iPolitycznie - Czy słowa Stefańczuka o Wołyniu to przełom?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?