Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Budowa obejścia Węgierskiej Górki. Tak teraz wygląda z lotu ptaka. Zobacz filmik!

JAK
Beskid Air
Dokumentacja wykonawcza dotycząca budowy tzw. obejścia Węgierskiej Górki została już przyjęta. To oznacza, że zakończył się czas projektowania, a zaczął robót budowlanych! Zobacz filmik z drona zamieszczony na profilu Beskid Air. Pokazuje on rozmach całej inwestycji.

Inwestycja jest prowadzona w formule „Projektuj i buduj”, więc pierwsza część polegała na przygotowaniu projektów wykonawczych, które zostały wykonane i przyjęte do realizacji, a teraz wykonawca przystępuje już do robót budowlanych – poinformował Marek Prusak, rzecznik prasowy katowickiego Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Dodał, że w międzyczasie wykonawca i tak przygotowywał się do prowadzenia prac, m.in. wytyczył pas drogowy, prowadził wyburzenia i wycinkę drzew.

Rozpoczęcie budowy tzw. obejścia Węgierskiej Górki to bardzo dobra wiadomość dla mieszkańców regionu, ale tak-że tysięcy kierowców podążających na Słowację. Dzięki budowie brakującego, 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 zmniejszy się nie tylko ruch przez centrum Węgierskiej Gór-ki czy Milówki, ale także skróci dojazd do polsko-słowackiego przejścia w Zwardoniu.
O budowie tego odcinka mówiło się od lat, swego czasu protestowali w tej sprawie mieszkańcy powiatu. Ostatecznie umowa na budowę obejścia Węgierskiej Górki została podpisana końcem ubiegłego roku. Kontrakt realizuje konsorcjum firm Mirbud S.A., Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Kobylarnia S.A. oraz Zrzeszenie Budowlane Interbudmontaż.

– To trudna inwestycja, musi powstać sporo obiektów inżynierskich, zaś sama droga zostanie poprowadzona dwoma tunelami – podkreślił Marek Prusak.

Pierwszy tunel w masywie Barania o ma mieć 830 m długości, drugi – w masywie Biało-żyński Groń – będzie miał prawie kilometr.
– Budowa każdego tunelu to trudne przedsięwzięcie. Staramy się wcześniej zrobić rozpoznanie, co nas czeka, ale dopiero drążąc tunel dowiadujemy się, co jest pod ziemią – stwierdził Marek Prusak. Wyjaśnił, że ziemia wydrążona z tuneli zostanie częściowo wykorzystana do robót.

W ramach inwestycji powstanie także około 940-metrowa estakada nad ul. Zielona Górka i ul. Zielona w Węgierskiej Górce oraz siedem innych obiektów inżynierskich (estakady, mosty). Rozbudowane mają być węzły Przybędza i Milówka.

Inwestycja będzie kosztowała 1,38 mld zł. Marek Prusak podkreślił, że kontrakt ma zapewnione finansowanie. Obejście Węgierskiej Górki ma być gotowe w trzecim kwartale 2023 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na zywiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto