Jak przetrwać jesień? Dobre sposoby na złe samopoczucie

JK
Coraz krótsze dni, sezon chorobowy i niedobór słońca to komponenty, które mogą składać się na jesienną chandrę. Jak ją rozpoznać i jak jej przeciwdziałać? Oto sprawdzone sposoby na poprawę samopoczucia.

Zmiana pory roku z letniej na jesienną może być przyczyną gorszego samopoczucia u wielu osób. By nie dopuścić do spadku formy, warto stosować się do pewnych zaleceń. Pomogą one nie tylko w kwestiach psychicznych, ale także wzmocnią nasz organizm i uodpornią go na choroby. Co robić, by przetrwać jesień?

Jesienna chandra

Jesienna chandra to inne określenie depresji sezonowej. Szczególnie w okresie jesiennym warto bacznie obserwować swoje samopoczucie, gdyż brak odpowiednich reakcji może doprowadzić do poważniejszych konsekwencji.

Jesienne spadki nastroju i optymizmu w języku potocznym są najczęściej definiowane jako jesienna depresja. Używając terminologii medycznej to sezonowe zaburzenie afektywne.

źródło: enel.pl

Sygnały wskazujące na jesienną chandrę:

  • niedobór energii
  • pogorszenie nastroju
  • brak chęci do działania
  • senność

Brak słońca przyczyną depresji sezonowej?

Za gorsze samopoczucie w okresie jesiennym może odpowiadać niedobór światła słonecznego. Nie bez powodu witaminę D nazywa się „witaminą Słońca” - to dzięki promieniom słonecznym syntetyzuje się ona w naszym organizmie. Jej niedobór negatywnie oddziałuje na nasze ciało i umysł. Objawy takie jak szybkie przemęczanie się, spadek odporności czy ogólne osłabienie mogą być związane z niedoborem słońca, a co za tym idzie - witaminy D.

Przez mniejszą ekspozycję na światło słoneczne jesienią i zimą zmniejsza się także produkcja serotoniny (odpowiadającej za dobry nastrój), równocześnie zaś w organizmie pojawia się nadwyżka melatoniny, która potęguje apatię.

Jak poradzić sobie z gorszym nastrojem?

Istnieje szereg sposobów, które pomogą w utrzymaniu dobrej formy w okresie jesienno-zimowym. Najlepiej wcielić je w życie jeszcze zanim poczujemy się zmęczeni i przygnieceni codziennością. Oto sprawdzone sposoby na gorszy nastrój:

WAŻNE!
Jesiennej chandry nie wolno lekceważyć, gdyż może ona przerodzić się w znacznie poważniejszą chorobę, jaką jest depresja. Dlatego jeśli odczuwasz długotrwałe przemęczenie, brak chęci do działania i motywacji czy apatię, w pierwszej kolejności skontaktuj się ze specjalistą.

Zakaz przerywania ciąży ze względu na wady płodu. Fala protestów

Wideo

Materiał oryginalny: Jak przetrwać jesień? Dobre sposoby na złe samopoczucie - Nasze Miasto

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Zacznij zarabiać od 120 do 200 USD za godzinę pracy online z domu przez kilka godzin każdego dnia ... Otrzymuj regularne płatności co tydzień ... Wszystko, czego potrzebujesz, to komputer, połączenie internetowe i trochę wolnego czasu ... Więcej tutaj

............................>>>>>>>>> www.MagnifyIncome.COM

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3