Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Kilka tysięcy młodych ludzi w HSC w Częstochowie. Przyciągnęła ich "Akcja-RELacja! hejt MMA" Fundacji #DOBRY Hasztag

Piotr Ciastek
Piotr Ciastek
Kilka tysięcy młodych ludzi w HSC. Przyciągnęła ich Fundacja #DOBRY Hasztag
Kilka tysięcy młodych ludzi w HSC. Przyciągnęła ich Fundacja #DOBRY Hasztag Grzegorz Skowronek / UMC
Ponad 3,5 tysiąca uczniów szkół średnich wzięło wczoraj udział w niecodziennych warsztatach dotyczących hejtu. W Hali Sportowej Częstochowa spotkali się z nimi przedstawiciele Fundacji #DOBRY Hasztag, która stworzyła autorski program edukacyjny "Akcja-RELacja! hejt MMA".

Pomysłodawcom zależy na tym, by dotrzeć z przekazem do jak największej liczby uczniów w Polsce, używając języka, którym najczęściej posługują się w sieci. Chcą pokazać, że ci nie są sami, chcą pomóc im żyć w świecie hejtu i radzić sobie w walce z nienawiścią w internecie.

To największa w kraju kampania edukująca młodych ludzi, którzy często doświadczają hejtu - według statystyk Fundacji 3 na 4 uczniów spotkało się z przemocą w sieci, a ponad 30% z nich nigdy nie zgłosiło, że jest jej ofiarą.

Na scenie częstochowskiej Hali wystąpili znani i lubiani influencerzy, ambasadorzy #DOBREGOhasztagu, rozpoznawalni dla młodych osób korzystających z youtube czy tiktoka. Wszystko pod okiem psychologów i okraszone freestylowymi zapowiedziami rapera. Wydarzenie zwieńczył koncert zespołu Chłopcy z Placu Broni.

"Akcja-RELacja! hejt MMA" jest kontynuacją pilotażowej prezentacji, jaka miała miejsce w jednym z krakowskich liceów 7 lutego tego roku i odniosła ogromny sukces, o którym donosiły ogólnopolskie media.

Uczestnicy tej nietypowej lekcji nie są tylko biernymi obserwatorami, ale aktywnymi twórcami, a miejsce konfrontacji zostało przeniesione do oktagonu MMA - symbolicznej areny walk, jednakże zamiast fizycznej konfrontacji, "walki" toczą się na słowa. To innowacyjne podejście ma na celu pokazanie, że hejt, choć niewidzialny, może być równie bolesny co fizyczne uderzenia.

- Organizatorzy potrafią poważny temat przedstawić w wyjątkowo atrakcyjnej formule - komentował obecny w hali prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk i witał uczestników show, mówiąc: - Najważniejsze, że usłyszycie tu autentyczny język, czasem drastyczny, ale to codzienny język, który doskonale znacie i rozumiecie. Nie będzie owijania w bawełnę, bo problem hejtu wymaga mocnych środków. Pamiętajcie jednak, że na końcu mają one inspirować do pozytywnego działania i wskazywać, jak istotne dla każdego jest posiadanie pewności siebie i świadomości własnych celów, pasji oraz przekonań. Uwierzcie, że to najlepsza ochrona przed konsekwencjami bycia ofiarą hejtu. Wiem to z własnego doświadczenia.

- Społecznie palący temat przedstawiamy za pomocą młodzieżowego języka, młodzieżowego sposobu myślenia. To już trzecia odsłona. Wiemy, że to program skuteczny, który działa i uwrażliwia młodych ludzi na zjawisko hejtu, a w perspektywie czasu zmienia ich percepcję. Takie mamy informacje zwrotne. Dowodem, że po każdej takiej akcji dołącza do nas kolejna grupa wolontariuszy, którzy mówią, że program zrobił na nich ogromne wrażenie i chcą się przyłączyć, by zmieniać to w swoim lokalnym środowisku - zauważał Mateusz Masior, prezes Fundacji #DOBRY Hasztag.

od 7 lat
Wideo

META nie da ci zarobić bez pracy - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na czestochowa.naszemiasto.pl Nasze Miasto