Problem mieszkańców Katowic z częstymi awariami wodociągów
Kilka dni temu informowaliśmy o tym, że mieszkańcy ulicy Jesionowej i Grabowej w Katowicach mają nie lada problem z dostępem do wody. Tylko w tym roku Katowickie Wodociągi musiały interweniować blisko 10 razy w tym rejonie. Na prośbę mieszkańców kilka dni temu zamieściliśmy zdjęcia ostatniej awarii i opisaliśmy problem. Na zadane pytania wodociągi odpowiedziały między innymi, że muszą poznać przyczynę awarii zanim podejmą kolejne kroki.
Otrzymaliśmy także odpowiedź od firmy ATAL, która w pobliżu ma sporą inwestycję budowlaną. Spytaliśmy m.in. o stabilizację gruntu.
— Nie trafiły do nas żadne zgłoszenia. Inwestycja jest prowadzona zgodnie z wszelkimi uzgodnieniami, pozwoleniami oraz sztuką budowlaną – przekazał nam Łukasz Borkowski z firmy ATAL.
Wymiana rur w Katowicach i przyczyna awarii
zapytaliśmy przedsiębiorstwa o to jak tydzień po zgłoszonym problemie wygląda sytuacja. Na ten moment na Jesionowej widać pracę wodociągów. Podjęto decyzję o wymianie sieci w ul. Jesionowej i Grabowej. Wodociągi „zakładają, że prace uda się rozpocząć w ciągu miesiąca”.
– Przyczyną częstych awarii był zły stan techniczny obecnego wodociągu. Wodociąg wykonany jest ze stali, która ulega korozji. Katowickie Wodociągi przygotowują się do wymiany sieci na odcinku ok. 150 m od ul. Jesionowej 4 do ul. Grabowej 1d. Nowy fragment wodociągu będzie wykonany z polietylenu. By zmniejszyć uciążliwość prac dla mieszkańców, prace będą prowadzone metodą bezwykopową, która wiąże się z wykonaniem tylko punktowych wykopów, przez które wprowadzana jest wiertnica pozwalająca wykonać prace pod powierzchnią ziemi – informuje w imieniu Katowickich Wodociągów Karolina Wieczorek z Katowickiej Agencji Wydawniczej.
Koszt prac szacuje się na około 150 tysięcy złotych. Spółka zapewnia, że z wyprzedzeniem poinformuje administratorów budynku o przerwach w dostawie wody. Oni powinni przekazać wiadomość mieszkańcom. Informacje pojawią się również na stronie internetowej spółki, facebooku, oraz platformie Internetowego Biura Obsługi Klienta Katowickich Wodociągów.
— Jeżeli mieszkańcy zarejestrują się przez stronę Katowickich Wodociągów do SMSowego systemu powiadamiania, informację o planowanej przerwie w dostawie wody na swojej ulicy otrzymają także SMSem – dodaje Karolina Wieczorek.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?