Droga rowerowa między Centrum Przesiadkowym „Ligota” a ulicą Medyków
Droga rowerowa łącząca Centrum Przesiadkowe „Ligota” z ulicą Medyków będzie miała około 1,5 kilometra długości, a jej budowa pochłonie 1 mln zł.
- To ważne połączenie rowerowe, które od początku było planowane w tym rejonie i oczekiwane przez wielu mieszkańców. Rower w Katowicach traktowany jest także jako środek transportu, dlatego zależy nam na rozwoju sieci dróg rowerowych, w tym istotne są połączenia rowerowe z centrami przesiadkowym – przekonuje Ewa Lipka, rzecznik prasowy urzędu miasta.
Droga rowerowa zostanie poprowadzona wzdłuż ulicy Panewnickiej. W rejonie centrum przesiadkowego pod jej budową trzeba będzie zlikwidować niewielki parking.
- Wybrany wariant realizacji połączenia rowerowego w tym rejonie jest opcją najbezpieczniejszą dla rowerzystów. Gdybyśmy przeszli z realizacją na drugą stronę ulicy Panewnickiej, to oprócz dwukrotnego jej przekraczania, zniszczylibyśmy nowo utworzone zieleńce wykonane przez miasto – przekonuje Lipka.
Likwidacja parkingu nie wszystkim się podoba, miasto nie planuje jednak zmian w projekcie, zapowiada natomiast, że utworzy w tej okolicy nowe miejsca postojowe.
- W chwili obecnej mamy w tym rejonie łącznie 19 miejsc. Po likwidacji pozostanie 8 wzdłuż ul. Panewnickiej i 8 dotychczasowych na ul. Świdnickiej. Ponadto MZUiM na ul. Świdnickiej utworzy 8 miejsc ogólnodostępnych, po jednym dla zaopatrzenia i niepełnosprawnych, czyli łącznie po realizacji inwestycji będzie ich 26. Reasumując, po zakończeniu inwestycji powstanie nowe połączenie rowerowe, a także zwiększy się liczba miejsc postojowych w stosunku do stanu obecnego o siedem ogólnodostępnych miejsc postojowych – wyliczają urzędnicy.
Jak zapowiadają nowa droga rowerowa między CP Ligota a ulicą Medyków ma być gotowa, jeśli pogoda dopisze, do końca kwietnia.
Gdzie jeszcze powstaną drogi rowerowe w 2020 w Katowicach
Dodajmy, że droga rowerowa w Ligocie to niejedyna taka inwestycja planowana w 2020 roku w Katowicach. W tym roku ścieżki rowerowe powstaną w ramach przebudowy węzła Piotrowice, budowy centrów przesiadkowych Brynów i Zawodzie oraz przy basenie w Brynowie.
Realizowane będą również większe inwestycje: droga rowerowa wzdłuż alei Korfantego na odcinku od ulicy Telewizyjnej do rejonu skrzyżowania z ulicą Konduktorską (1,7 mln zł; około 1300 metrów) oraz wzdłuż ulicy Lotnisko między ulicami Pułaskiego a Francuską (2,7 mln zł; 1100 metrów). Obie mają być gotowe przed końcem roku.
Jest jeszcze połączenie ronda Huchrackiego z ul. Medyków (4,2 mln zł; 2700 metrów), ulicy Radockiego z Braci Wiechułów (410 metrów), a także obszaru Strefy „Tempo 30” z węzłem przesiadkowym Brynów Pętla i drogą rowerową w ulicy Jankego (3 mln zł, 1400 metrów).
Również w tym roku planowane są budowa ścieżki wzdłuż ulicy Chorzowskiej na odcinku od Sokolskiej do Ronda (200 metrów), wzdłuż ulicy Armii Krajowej na odcinku od ulicy Marzanny do ulicy Pijarskiej (3,3 mln zł, 1420 metrów), wzdłuż Szarych Szeregów na odcinku od ulicy Boya – Żeleńskiego do ul. Zabłockiego (350 metrów), a także budowa ścieżki łączącej ulice Ligocką z Rolną wzdłuż Brynowskiej i Woźniczki (1310 metrów).
Kolejne drogi rowerowe są w planach. Część nowych połączeń zostanie w tym roku zaprojektowana, natomiast budowana będzie w kolejnych latach.
Debata prezydencka o Gdyni. Aleksandra Kosiorek versus Tadeusz Szemiot
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?