- Inwestycja została zrealizowana w ramach projektu „Termomodernizacja placówek użyteczności publicznej Powiatu Żywieckiego - cz. I” - największego na Żywiecczyźnie projektu realizowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego RPO WSL 2014-2020. Wartość całej inwestycji wyniosła ponad 4,4 mln złotych, z czego sam wkład powiatu żywieckiego wyniósł ponad 2 mln złotych – mówi starosta żywiecki Andrzej Kalata.
Realizacja inwestycji podzielona została na dwa etapy. Zakres robót budowlanych pierwszego etapu obejmował m.in. termomodernizację obiektu, wykonanie robót murarskich, tynkarskich i malarskich; obróbki elewacyjne i blacharskie. Wykonano także sporo prac dodatkowych, w tym m.in. przebudowę zasilania budynku wraz z tablicą główną; modernizację instalacji elektrycznych w lewym skrzydle budynku na pierwszym piętrze.
- Zakres robót drugiego etapu to m.in. wymiana pokrycia dachu, przeróbki elementów konstrukcyjnych pod pokryciem; obróbki z blachy tytan-cynk; wykonanie wyłazów dachowych, częściowy remont oraz przemurowanie kominów i wentylacji; renowacja elementów stalowych - masztów, schodów i pomostów; renowacji elementów murowanych; wykonanie instalacji odgromowej – informuje wicestarosta Stanisław Kucharczyk.
Starosta Kalata dodaje, że główny cel zrealizowanego projektu to zwiększenie efektywności energetycznej w sektorze publicznym m.in. w budynku Starostwa Powiatowego poprzez termomodernizację i zmniejszenie emisji zanieczyszczeń atmosferycznych powstałych podczas spalania paliw na potrzeby ogrzewania oraz oświetlenia obiektu. Zrealizowana inwestycja stanowi także realny wkład powiatu w aktywną walkę ze smogiem na Żywiecczyźnie. - Przyjmuje się, że termomodernizacja jednego obiektu wraz wymianą źródeł ciepła daje efekt jak w przypadku likwidacji „kopciuchów” aż w kilkuset budynkach jednorodzinnych – dodaje Andrzej Kalata.
- Dodatkowo z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych - Fundusz Przeciwdziałania COVID-19 zrealizowano inwestycję pn. „Przebudowa instalacji elektrycznej silnoprądowej, budowa instalacji elektrycznych słaboprądowych – etap II”. Wartość inwestycji wyniosła ponad 600 tys. złotych – dodaje wicestarosta Kucharczyk.
W trakcie realizacji wyżej wymienionych inwestycji Zarząd Powiatu Żywieckiego podjął decyzję o przeprowadzeniu innych, koniecznych prac remontowych wewnątrz obiektu, w tym renowację sali narad. Łączny koszt przeprowadzonych prac wyniósł ponad 65 tys. złotych.
Pierwszym właścicielem tej niegdysiejszej rezydencji był ks. Tomasz Czapela. Duchowny pełnił szereg ważnych funkcji kościelnych, a w ostatnich latach życia aktywnie zaangażował się w prężny rozwój miasta Żywiec, który miał miejsce na przełomie XIX i XX stulecia. Do roku 1990 w budynku znajdowała się siedziba Urzędu Miasta oraz Wojewódzkiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych. W latach 1990- 1999 w tym miejscu znajdowała się Urząd Rejonowy w Żywcu, a od roku 1999 budynek przy ul. Krasińskiego 13 jest siedzibą Rady Powiatu i Zarządu Powiatu.
Pod tym adresem mieści się także część wydziałów, biur i zespołów Starostwa Powiatowego w Żywcu. Są to między innymi: Wydział Budownictwa, Wydział Ochrony Środowiska, Wydział Oświaty i Wychowania, Zespół ds. Transportu czy Biuro Rozwoju, Funduszy Zewnętrznych i Inwestycji. W budynku, oprócz możliwości uzyskania dokumentów administracyjnych takich jak np. zaświadczenia, zezwolenia, decyzje – klient może także załatwić potwierdzenie profilu zaufanego, uzyskać pomoc Powiatowego Rzecznika Konsumentów lub skorzystać z nieodpłatnej pomocy prawnej czy nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?