Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Święta Barbara w Węgierskiej Górce patronuje pracom związanym z drążeniem tuneli pod budowę S1

JAK
Dzisiaj 6 grudnia figurka Świętej Barbary została poświęcona i umieszczona w kapliczce przy wlocie do drążonego tunelu w Węgierskiej Górce. - Ta wspaniała górnicza, głęboko chrześcijańska tradycja, przywędrowała w dniu dzisiejszym i do naszej gminy. Szczęść Boże tej górniczej pracy! - stwierdził Piotr Tyrlik, wójt gminy Węgierska Górka.

W połowie listopada rozpoczęło się drążenie dwóch tuneli w ramach powstającej obwodnicy Węgierskiej Górki. To bardzo newralgiczny i najtrudniejszy etap inwestycji.

- Tunele zostaną wykonane metodą górniczą z zastosowaniem zasad NATM, tj. nowej austriackiej metody budowy tuneli, w myśl których górotwór stanowi element konstrukcji nośnej tunelu, przy czym jego ciśnienie po powstaniu wyłomu ma zostać obniżone przez wykonanie obudowy wstępnej, będącej jedynie tymczasową powłoką zabezpieczającą, umożliwiającą jednak odkształcenia i przesunięcia górotworu - poinformował katowicki Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Piotr Tyrlik, wójt gminy Węgierska Górka poinformował, że dzisiaj 6 grudnia związku z rozpoczęciem drążenia tuneli w ciągu drogi ekspresowej S1 górnicy zorganizowali uroczystość poświęcenia figurki Świętej Barbary.

- Święta Barbara - patronka górników, została umieszczona w kapliczce, przed którą to górnicy rozpoczynając pracę codziennie modlą się o szczęśliwy jej przebieg i zakończenie. Ta wspaniała górnicza, głęboko chrześcijańska tradycja, przywędrowała w dniu dzisiejszym i do naszej gminy. Szczęść Boże tej górniczej pracy! - napisał wójt Tyrlik na swoim profilu na FB.

Budowa tzw. obwodnicy Węgierskiej Górki, brakującego 8,5-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1, Bielsko-Biała - Zwardoń to jedna z najbardziej wyczekiwanych inwestycji w regionie. Dzięki obwodnicy znacznie skróci się czas dojazdu na Słowację, odciążone z ruchu samochodowego zostanie centrum m.in. Węgierskiej Górki. Zakończenie prac planowane jest na sierpień 2023 r.

Zgodnie z projektem droga będzie posiadała dwa tunele o długości 830 m i 1000 m oraz dwa typy przekroju: jednojezdniowy o długości 3,7 km na odcinku przed i za tunelami, wyposażony w jedną jezdnię z dwoma pasami w każdym kierunku oraz dwujezdniowy o długości 4,8 km, na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami, wyposażony w dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

od 7 lat
Wideo

Uwaga na Instagram - nowe oszustwo

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na zywiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto