Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Tej firmie pandemia koronawirusa nie zaszkodziła. Produkcja wzrosła o 14 procent

JAK
Ziemowit Fałat i Bartek Ociesa z Browaru Pinta.
Ziemowit Fałat i Bartek Ociesa z Browaru Pinta. Materiały Prasowe
Mimo pandemii w ubiegłym roku rzemieślniczy Browar Pinta uwarzył rekordową w swojej historii ilość ponad 21 tys. hektolitrów piwa, co oznacza wzrost o 14 proc. w porównaniu do roku 2019. W tym roku Pinta obchodzi 10-lecie swojej działalności, a moce produkcyjne browaru mają być zwiększone w szczycie sezonu do 30 tys. hektolitrów, żeby w pełni zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na kraftowe piwa z Wieprza.

– Mimo ograniczeń spowodowanych pandemią maksymalnie wykorzystaliśmy nasze obecne moce produkcyjne i przygotowaliśmy browar do zwiększenia produkcji w roku 2021 – mówi Ziemowit Fałat, współwłaściciel Browaru Pinta.

W 2020 roku w browarze stanęły cztery dodatkowe zbiorniki i nowa linia do rozlewu piw w puszkach. Dzięki tej ostatniej pionierzy piwnej rewolucji w Polsce ponad 6-krotnie zwiększyli swoją produkcję piw w puszkach, co ze względu na popularność puszki w dystrybucji międzynarodowej przełożyło się też na 4-krotny wzrost eksportu piw Pinty.

Dwa lockdowny, które uderzyły w polską gastronomię, nie przeszkodziły Pincie w utrzymaniu produkcji piw w beczkach na poziomie z roku 2019. Co ciekawe liczba lokali, które biorą udział w piwnej akcji „Pinta Miesiąca” (co miesiąc inne kraftowe piwo z Pinty) wzrosła ze 113 w 2019 roku do 140 w 2020.

Ogólna sprzedaż browaru z Wieprza była mocno napędzana nowościami, których w 2020 roku było aż 65. Zaledwie 28 piw było już warzonych w poprzednich latach. Do ich chmielenia Pinta zużyła prawie 16 ton chmielu z Europy, USA, Australii i Nowej Zelandii. Flagowym piwem Pinty, z jedną piątą udziału w sprzedaży browaru, pozostał nomen omen intensywnie nachmielony „Atak Chmielu”, pierwsze piwo piwnej rewolucji w Polsce. Niemal 80 proc. produkcji stanowiły piwa z rodziny ale (górnej fermentacji), 13 oroc. - lagery (dolnej fermentacji), a niemal 8 proc. - stale zyskujące na popularności piwa kwaśne. Te proporcje mają być utrzymane też w roku 2021.

Kraft rośnie w sieciach

– Coraz więcej piw rzemieślniczych dobrze rotuje w sieciach handlowych. To w szerokiej dystrybucji tworzy miejsce dla nowych piw w mniej popularnych stylach – mówi Ziemowit Fałat.

Obecna sprzedaż Browaru Pinta w 80-85 proc. opiera się na sieciach handlowych i lokalnych sklepach. Jednak lockdowny pokazały jak duże znaczenie dla browarów rzemieślniczych ma handel online. Dlatego Pinta przez swoją stronę internetową rozpoczęła już sprzedaż artykułów pamiątkowych. Rozszerzenie oferty tego sklepu o kraftowe piwa – zgodnie z planami właścicieli Pinty – jest tylko kwestią czasu.

Dziesiąte urodziny browaru

W tym roku Pinta obchodzi 10-lecie powstania, co jednocześnie wiąże się z 10-leciem wybuchu piwnej rewolucji w Polsce. Dla Pinty będzie to też pierwszy rok, w którym cała produkcja browaru będzie pochodziła wyłącznie z własnego zakładu w Wieprzu. Urodzinowa impreza zaplanowana jest na przełom wiosny i lata. Jeśli planów nie pokrzyżuje pandemia, to oprócz wycieczek po browarze i koncertów na jego dziedzińcu możemy spodziewać się m.in. otwarcia całkiem nowego browaru Pinta Barrel Brewing, wyspecjalizowanego w piwach starzonych w drewnianych beczkach. Właśnie rozpoczęło się jego wyposażanie w instalacje i urządzenia, które dostarcza firma Technum z Wilczyc koło Wrocławia. Pierwsze piwa z Pinta Barrel Brewing pojawią się na rynku w okolicach maja 2021 roku.

Na 2021 rok Pinta zapowiada też zmianę etykiet i logotypu. Ich nowe formy zostaną przedstawione na wiosnę. Jeśli chodzi o asortyment, to fani piw z PINTY mogą być pewni dalszego ciągu eksperymentów z chmielem oraz kooperacji z innymi browarami z Polski i zagranicy. Pełną parą zacznie działać laboratorium, które oprócz nadzorowania jakości piw z Wieprza będzie też wspierać piwowarów PINTY w eksperymentach z mikroorganizmami i drożdżami. Na potrzeby dystrybucji coraz większej ilości piw w przygotowaniu jest inwestycja w nowy magazyn na wyroby gotowe.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Uwaga na chińskie platformy zakupowe

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na zywiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto