Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Używany Peugeot 508 (2010-2018). Poznaj jego wady i zalety

Kamil Rogala
Około 90% ofert z rynku wtórnego to diesle. I dobrze, bo motor wysokoprężny to najlepsze źródło napędu do 508. S
Około 90% ofert z rynku wtórnego to diesle. I dobrze, bo motor wysokoprężny to najlepsze źródło napędu do 508. S Peugeot
Peugeot 508 pierwszej generacji to udany model, który jest pełnoprawnym graczem segmentu D. W większości jego wersji, opinie o awaryjnych autach francuskich, nie mają potwierdzenia. Nasz typ - 140-konne 2.0 HDi po liftingu.

Około 90% ofert z rynku wtórnego to diesle. I dobrze, bo motor wysokoprężny to najlepsze źródło napędu do 508. Szczególnie polecamy 2.0 HDi, które zapewnia dobry kompromis między dynamiką jazdy a zużyciem paliwa. Słabsze motory 1.6 HDi nadadzą się do miasta, poza nim osiągi auta będą przeciętne.

Co ważne, mniej problemów niż w poprzedniku sprawiają filtry cząstek stałych - nawet taksówkarze jeżdżący tym modelem przyznają, że system ich wypalania jest dopracowany, co pozwala na bezstresowe i częste podróże miejskie. Jedyny dostępny silnik benzynowy 1.6 występuje zarówno w wersji wolnossącej, jak i doładowanej. W każdym przypadku ma bezpośredni wtrysk, co utrudnia i podnosi koszt montażu instalacji LPG. Ponadto motor ten jest wyborem podwyższonego ryzyka. Głównie z powodu awaryjnego rozrządu, który często nie wytrzymuje nawet 100 tys. km.

Oddzielną sprawą jest odmiana hybrydowa. Występowała wyłącznie w wersji RXH i składała się ze 163-konnego silnika 2.0 HDi oraz 37-konnego motoru elektrycznego napędzającego tylną oś. Hybryda to jedyna wersja z napędem na cztery koła, ale jej sens jest wątpliwy. Zwykły diesel spala tak niewiele, że trudno zaakceptować większą komplikację konstrukcji oraz znacznie mniejszy bagażnik w hybrydzie. Skrzynie biegów są raczej bezproblemowe, chociaż radzimy unikać zautomatyzowanej przekładni z najsłabszych odmian wysokoprężnych i benzynowych - nie działa płynnie, a naprawy układu sterującego są drogie.

Układ jezdny zestrojono dość sztywno, dlatego osoby szukające komfortu typowego dla francuzów mogą być zawiedzione. W zależności od wersji, zawieszenie przednie jest oparte o kolumny McPhersona lub układ wielowahaczowy (tylko w GT). Z tyłu w każdym przypadku mamy zawieszenie wielowahaczowe.

Peugeot 508 ZALETY:

niezawodne i oszczędne, dwulitrowe diesle;
wysoka jakość wykonania;
szeroka oferta rynkowa, dużo aut z polskich salonów.

Peugeot 508 WADY:

awaryjny silnik benzynowy 1.6

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Używany Peugeot 508 (2010-2018). Poznaj jego wady i zalety - Motofakty

Wróć na zywiec.naszemiasto.pl Nasze Miasto