Prace na odcinku około 2,2 km, czyli od skrzyżowania ul. 1 Maja i II Armii do wiaduktu kolejowego na ul. Zachodniej trwają. Właściwie to prowadzone są do miejsca, w którym kiedyś był wiadukt. We wrześniu bowiem rozpoczęto wyburzanie tego obiektu i obecnie nie ma po nim śladu. Przypomnijmy, że wiadukt kolejowy położony granicy Wałbrzycha i Boguszowa-Gorc powstał w latach 1875 - 1877.
Remont 1 Maja i Zachodniej potrwa do końca przyszłego roku
Droga jest jednak zamknięta i nie dojedziemy nią do Boguszowa-Gorc. Sytuacja ma zmienić się w najbliższych miesiącach.
Nie oznacza to jednak, że zakończy się wtedy cała inwestycja. Ta potrwa prawdopodobnie do końca przyszłego roku. W tym czasie - tak jak obecnie, odcinkami prowadzony będzie tam ruch wahadłowy.
Przypomnijmy, że Gmina Wałbrzych z przedstawicielami wykonawcy - firmy Eurovia Polska S.A. z Kobierzyc podpisała umowę na przebudowę tej części tzw. Trasy Sudeckiej we wrześniu 2019 roku. Inwestycja miała zakończyć się w ciągu trzech lat. Niestety prace przeciągnęły się znacznie.
– Długo trwały między innymi uzgodnienia z właścicielami sieci. Trzeba też było poradzić sobie z płynącym pod drogą, potokiem Sobięcinka – wyjaśniają w Eurovii.
Ulica Zachodnia będzie miała trzy pasy ruchu
Zatem kierowcy muszą na razie uzbroić się w cierpliwość. Po zakończeniu prac droga prowadząca od wiaduktu w stronę centrum Wałbrzycha będzie miała trzy pasy, dwa prowadzące do góry i jeden w dół. Na całym odcinku będzie ciąg pieszo-rowerowy, m.in. kamienne krawężniki i chodniki z ulepszonej kostki brukowej, przypominającej kamień.
Tu znajduje się ulica Zachodnia w Wałbrzychu:
Strefa Biznesu: Dzień Matki. Jak kobiety radzą sobie na rynku pracy
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?