Praca zdalna, jak zorganizować przestrzeń w mieszkaniu, żeby nie zwariować? Kilka wskazówek na urządzenie domowego biura

Redakcja
Wystarczy zastosować kilka prostych zasad, aby praca zdalna nie przyprawiała nas o zawrót głowy
Wystarczy zastosować kilka prostych zasad, aby praca zdalna nie przyprawiała nas o zawrót głowy unsplash.com
Udostępnij:
Kiedy pracowaliście w biurze, nie musieliście się martwić o wystrój wnętrza, bo wszystko było gotowe. Poza zdjęciem rodziny na biurku nie trzeba było zastanawiać się nad tym, jak przystosować biurową przestrzeń do własnych potrzeb. To się zmieniło, od kiedy praca zdalna stała się nie tylko potrzebna, ale jest również coraz bardziej popularna. Oto kilka rozwiązań, które pomogą w zorganizowaniu przestrzeni w mieszkaniu na przytulne domowe biuro.

Nie każdy ma możliwość urządzenia domowego biura w osobnym pokoju, dlatego warto zagospodarować nawet najmniejszy kawałek przestrzeni tak, aby pracowało nam się wygodnie i abyśmy mogli się wystarczająco skupić podczas służbowych spotkań online i rozmów z klientami.

Wiadomo, że domowe biuro to nie tylko służbowe dokumenty, ale też osobiste rachunki, poczta, podręczniki szkolne, klucze, różne drobiazgi, nawet kot skaczący z półki na półkę. Wystarczy chwila, żeby zaśmiecić biurko czy stół, które przez 8 godzin dziennie służą nam przecież do wykonywania służbowych obowiązków. Im mniej rzeczy mamy przed sobą, tym łatwiej jest się skupić, wyciszyć i uspokoić. Co zatem zrobić, aby urządzić idealny kącik biurowy w domu?

Przedstawiamy kilka wskazówek, które pomogą w aranżacji domowego biura:

Posprzątaj

Zanim zaczniesz myśleć o jakimkolwiek urządzaniu najpierw posprzątaj wszystko, co leży na biurku. Traktuj to jako nowy początek. Dla ciebie i dla twojego otoczenia. Posortuj przedmioty, które się tam znajdują, sprawdź co jest niepotrzebne i wyrzuć to. Po co kolekcjonować śmieci? Resztę rzeczy poukładaj w stosy i schowaj, na przykład do teczek lub do koszulek. Tak, żeby wszystko to, co jest potrzebne było zawsze pod ręką i łatwo to było wyszukać to, czego potrzebujesz, ale niekoniecznie musi leżeć w stosie zagracającym stół. Dzięki temu nie tylko łatwiej będzie ci się skupić na pracy ale też unikniesz ponownego zagracania przestrzeni.

Prostota to podstawa

Praca zdalna oznacza, że możesz zaprojektować swoją przestrzeń biurową w dowolny sposób. Fakt, że możesz kolekcjonować różne czasopisma i rośliny, nie oznacza, że powinieneś to robić, a już na pewno nie w pobliżu stanowiska pracy. Aby uniknąć bałaganu, ogranicz przedmioty na biurku do niezbędnego minimum. Komputer lub laptop, notes, długopis, telefon tak naprawdę wystarczą. Miej pod ręką tylko te rzeczy, których faktycznie używasz w pracy. Inne, równie potrzebne – ale niekoniecznie w pracy – przedmioty powinny znaleźć się w innym pokoju, na innej półce czy w pudle.

Oddziel przestrzeń roboczą od osobistej

Oczywiście nie zawsze jest to możliwe, zwłaszcza jeśli mieszkamy w kawalerce czy małym mieszkaniu i nie jesteśmy w nim jedynymi lokatorami. Jednak dla chcącego nic trudnego, prawda? Warto, w takiej sytuacji, nawet stół, który na co dzień służy do spożywania posiłków, na 8 godzin dziennie przeznaczyć tylko do pracy, tak aby życie osobiste i zawodowe nie mieszały się ze sobą i po pewnym czasie nie dawały nam poczucia, że w pracy spędzamy całą dobę. Nie jesteś w stanie wydzielić osobnego biurka, czy niewielkiej przestrzeni do pracy? W takim wypadku po skończonym dniu roboczym chowaj służbowe przedmioty do szafy i traktuj to jako oficjalne wyjście z pracy do domu.

Uporządkuj dokumenty i papiery!

Materiały promocyjne partnera

Jeśli jednak, pomimo małego mieszkania, masz miejsce na osobne biurko, warto pomyśleć np. o parawanie, który pozwoli oddzielić miejsce pracy od reszty mieszkania. Da ci to nie tylko komfort pracy i ułatwi skupienie się, ale również nie będzie rzucać się w oczy, kiedy po pracy, w tym samym pokoju będziesz jeść czy oglądać seriale.

Nie musisz wydawać fortuny na domowe biuro

Nie jest konieczne, aby wydawać na domowe biuro środków z domowego budżetu. Tutaj warto włączyć kreatywne myślenie i szukać przedmiotów, które mogą pełnić kilka funkcji. Przykładem mogą być wiszące na ścianach półki, na których nie tylko ustawisz ulubione książki, ale część przestrzeni możesz przeznaczyć na ważne dokumenty, lub rzeczy potrzebne w pracy, ale używane rzadziej (tak, aby nie trzeba było wstawać za każdym razem, kiedy potrzebujemy po coś sięgnąć).

Zadbaj o komfort swojej pracy w domu

miejsce #1

Fellowes

Fellowes Podstawka Na Dokumenty Czarna

57,43 zł30,00 zł-48%
miejsce #2

Opus

Sejf Opus safe Guard PS 2

227,55 zł121,00 zł-47%
miejsce #3

TopEshop

Biurko TopEshop Biurko komputerowe 6 szuflad na klik biel

613,88 zł358,00 zł-42%
miejsce #4

Fellowes

Fellowes Ergonomiczna Siatkowa Podpórka Pod Plecy 9191301

199,90 zł134,00 zł-33%
miejsce #5

Huzaro

Huzaro Biurko Gamingowe Hero 7.0

761,78 zł519,00 zł-32%
miejsce #6

Maclean Podnóżek Ergonomiczny Regulowany Mc-831

147,22 zł102,17 zł-31%
miejsce #7

Signal

Signal Biurko B-233

238,00 zł168,99 zł-29%
miejsce #8

Angel

Angel Fotel Ergonomiczny Biurowy Obrotowy Kalisto

1 406,00 zł1 059,00 zł-25%
miejsce #10

VidaXL

Vidaxl Szafka Plastikowa 68X39X92 Cm

367,00 zł274,57 zł-25%
miejsce #12

Logilink

Logilink - Podnóżek Foot Rocker

139,99 zł110,00 zł-21%
miejsce #13

Nowy Styl

Krzesło Obrotowe Hit W-03 Czarne Nowy Styl

509,00 zł408,00 zł-20%
miejsce #14

STEMA

Stema Wdr Wieszak Drewniany Stojący Wdr-1 B Brąz

220,00 zł176,00 zł-20%
miejsce #15

Valberg

Valberg Sejf ognioodporny FRS 30 EL.

1 359,00 zł1 099,00 zł-19%
miejsce #16

SitPlus

Sitplus Fotel Ergon

1 100,00 zł919,00 zł-16%
miejsce #17

Fellowes

Fellowes Podnóżek I-Spire Czarny (9479501)

159,10 zł139,90 zł-12%
miejsce #19

Halmar

Halmar Fotel Desmond Czarny

739,00 zł679,15 zł-8%
miejsce #20

Logilink

Logilink Podnóżek biurowy EO0007

195,73 zł189,00 zł
Materiały promocyjne partnera

Przede wszystkim organizowanie przestrzeni biurowej w domu nie oznacza, że trzeba kupować nowy sprzęt. Warto rozejrzeć się po domu i zastanowić, które posiadane już rzeczy mogą przydać nam się w pracy. Stare słoiki świetnie nadadzą się do przechowywania długopisów, a puste kartony do trzymania w nich papierów i przedmiotów, które nie są nam bez przerwy potrzebne.

Wygodne krzesło do pracy, poprawia komfort!

miejsce #2

Diablo

Diablo Chairs V-Commander Czarny

1 797,00 zł1 497,00 zł-17%
Materiały promocyjne partnera

Udekoruj swoją przestrzeń

Chociaż prostota to podstawa, nie oznacza to, że nasze biurowe otoczenie musi być brzydkie i nijakie. Im ładniejsze otoczenie, tym przyjemniejszy będzie czas spędzony w pracy. Przekształcenie własnego cichego zakątka w miejsce z osobowością może zwiększyć chęć przebywania tam przez długie godziny. Ulubione zdjęcia, obrazki, rośliny nie tylko upiększą otoczenie, ale sprawią też, że będzie nam się kojarzyło dobrze nawet jeśli jest to praca w domu, czyli miejscu, które zazwyczaj kojarzy się z odpoczynkiem.

Warto nauczyć się radzenia sobie z rozpraszaniem uwagi

Nic tak nie wpływa na wydajność pracy w domu, jak reagowanie na czynniki rozpraszające uwagę. Niezależnie od tego, czy masz biegające dookoła dzieci, współmałżonek szuka zaginionego przedmiotu, lub sąsiedzi zdecydowali się właśnie na głośny remont. Radzenie sobie z takimi rozpraszaczami to podstawa. Na początek przydadzą się słuchawki z redukcją szumów, dzięki temu łatwiej jest się skupić na wykonywanym zadaniu. Ponadto spotkania, rozmowy telefoniczne czy konferencje warto planować w godzinach, kiedy jesteśmy pewni, że będziemy sami w domu lub uprzedzimy domowników, że w tym czasie potrzebujecie aby zachowywali się ciszej.

Odetnij się od rozpraszających dźwięków!

Materiały promocyjne partnera

Ubierz się ładnie

Nie siedź w pracy w piżamie. Wiadomo, cały dzień w piżamie wydaje się być kuszący, jednak zmiana ubrania ma znaczenie. Przede wszystkim daje poczucie, że się do tej pracy wybieramy, a dni nie stają się monotonne i podobne do siebie. Wymaga to włożenia odrobiny wysiłku, ale kiedy już się przebierzemy, ułatwi nam to przejście na tryb „roboczy”.

Posiadanie biura domowego, które jest czyste i pozbawione bałaganu, to pierwszy krok w tworzeniu idealnej przestrzeni biurowej. Pomoże w koncentracji i utrzymaniu kontroli nad powierzonymi zadaniami. Przedstawione powyżej triki nie wymagają dużego wysiłku, a sprawią, że praca zdalna będzie bardziej przyjemna, ale i efektywna.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

STREFA BIZNESU: USTAWA ANTYLICHWIARSKA

Materiał oryginalny: Praca zdalna, jak zorganizować przestrzeń w mieszkaniu, żeby nie zwariować? Kilka wskazówek na urządzenie domowego biura - Strefa Biznesu

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie